Fiecare experiență de lucru cu copiii este diferită de cele anterioare sau de cele viitoare. Ce le face totuși să aibă ceva în comun și cum putem abstractiza atunci când orice scenariu de lucru, oricât de elaborat și predictibil în teorie, se schimbă (uneori radical) atunci când ajunge să fie pus în practică? 
 
În proiectele noastre ne preocupă nu doar experiențele punctuale, ci și modul în care putem îmbunătăți practica noastră sau pe a celor cu care intrăm în contact prin crearea unor instrumente de lucru. De-a lungul timpului, am elaborat mai multe tipuri de materiale scrise, online sau tipărite. 
 

Pentru copii

Trasee de explorare a muzeelor care pot fi descărcate și tipărite sau utilizate pe telefon în timpul vizitei la muzeu – detalii aici
Nespus este un caiet de activități de explorare a sentimentului de rușine, realizat în cadrul proiectului Inimi tinere. Unprepared Hearts – disponibil online aici.
 

Pentru învățători și profesori

– Kituri pedagogice cuprinzând planuri de lecție și alte materiale educaționale pentru clasele primare, realizate în cadrul proiectelor asociației – disponibile aici
– Ghid de lucru pentru învățători: teatrul Kamishibai, de Angela Mihăilescu și Iulia Iordan, Asociația Da’DeCe (De Dragul Artei), 2015 –  disponibil online aici.
– Da’ de ce să mă întorc în timp? de Iulia Iordan și Metodologie-ghid de creare a unui traseu cultural, de Raluca Bem Neamu și Raluca Iacob, Asociația MetruCub. Resurse pentru cultură, 2016 – o carte-traseu cultural și un ghid, ambele tipărite. Pentru detalii ne puteți contacta. 
– Arta contemporană: loc de joacă și învățare, de Iulia Iordan și Raluca Iacob, Asociația DaDeCe, 2016 – disponibil online aici
– Lecțiile patrimoniului – un ghid interdisciplinar de lucru pentru profesori care conține scenarii educaționale, hărți, fișe pentru elevi și clipuri video, Asociația MetruCub. Resurse pentru cultură, 2017 – materiale disponibile online aici.
– Patrimoniu, ce cuvânt complicat!, de Iulia Iordan și Daniela Mișcov, Asociația Da’DeCe, 2018 – material interactiv despre ce înseamnă patrimoniu, broșură tipărită – disponibilă online aici.
Ghid pentru educația sentimentală a copiilor oferă o metodologie pentru proiectarea de proiecte educaționale axate pe educația sentimentală a copiilor și adolescenților, 2021 – disponibil online aici.
 

Studii

– Pentru o intervenție de calitate. Cultura în proiecte sociale destinate copiilor, de Codruța Cruceanu și Raluca Iacob, Asociația Da’DeCe & MetruCub, 2019 – disponibil online aici
Ghid pentru educația sentimentală a copiilor (coord. Codruța Cruceanu) este un instrument util educatorilor care dezvoltă ateliere culturale de explorare a sentimentelor și emoțiilor – mai multe informații și download sunt disponibile aici
– Patrimoniul muzeal transformat în resursă didactică, de Alexandra Zbuchea și Loredana Ivan – sintetizează rezultatele unui focus grup realizat în cadrul proiectului „Patrimoniu pentru societate” – disponibil online aici
– Closing the gap between museums and schools, de Alexandra Zbuchea, Loredana Ivan, Mona-Silvia Timofte și Iulia Iordan – analizează și contextualizează rezultatele unei cercetări calitative privind modul în care cadrele didactice din ciclul primar percep și colaborează cu muzeele care a fost realizat în cadrul proiectului „Da’ de ce să aduc patrimoniul la școală” – disponibil aici. Numai raportul de cercetare, în limba română, este accesibil aici
 

Colecție de resurse

Aceste resurse digitale vă pot inspira pentru a crea activități care valorifică obiectele de patrimoniu, fie în clasă, fie atunci când mergeți la muzeu. Colecția, pe care o îmbogățim permanent, a fost realizată în cadrul proiectului „Da’ de ce să duc muzeul la școală” și cuprinde atât resurse realizate de asociația noastră, cât și de alte organizații și muzee locale și din întreaga lume.